Menu

CRM for serviceafdelingen

Service Management eller Field Service er lidt et overset modul i Microsoft Dynamics CRM, men nogle kunder har alligevel opnået store fordele ved at bruge CRM for serviceafdelingen. Det kan den mindre serviceafdeling der har et behov for at styre bookingen, planlægning og tilbagemelding på servicebesøg. Eller er større serviceafdeling, der ønsker en udvidet udgave og muligheden for at automatisere planlægningen, se hvor den enkelte servicebil befinder sig og at holde styr på lageret i servicebilen.

Ved at lade Dynamics CRM styre serviceopgaverne, er der på tværs af organisationen skabt nemmere adgang til viden om status på de enkelte opgaver og hvordan problemerne er løst.

service1

Microsoft Dynamics CRM for serviceafdelingen er et effektiv værktøj til styring af information, der er afgørende, når det gælder om at sælge, fastholde og udvikle rentable serviceaftaler.

Hovedelementerne i servicemodulet

  • Kunde- og kontrakthåndtering – med mulighed for indsamling af leads fra servicemedarbejderen
  • Sagsstyring (service opgaver ad-hoc/interval eftersyn, reklamationsstyring, projekter)
  • Kontraktstyring med tilknyttet anlægskartotek
  • Service- og ressourceplanlægning, tilbagemelding på serviceopgaver
  • Mulighed for automation af processen via workflow
  • lagerstyring i servicebilen
  • Mulighed for at dokumentere de arbejdsgange som en ISO certificering kræver
  • Videndatabase
Skal vi hjælpe dig i gang med CRM? Kontakt os ved at udfylde kontaktformularen til højre eller ring på 3168 1300 så vi kan høre om dine udfordringer og snakke løsninger. Det er helt uforpligtende.

 

OPGAVE & AKTIVERINGSSTYRING I CRM

Med CRM for serviceafdelingen registreres serviceforespørgsler nemt ved manuel oprettelse af en sag eller automatisk via en forespørgsel fra internettet/e-mail. Sagerne registreres i en kø til fordeling blandt servicekonsulenterne. Via workflow kan der oprettes en automatisk process.

Alle opgaver, servicebesøg og e-mails registreres under sagen og er nemt tilgængelige for alle servicemedarbejdere. Når en kunde ringer, er der ingen, som er i tvivl om, hvilken status den enkelte sag har.

SERVICEPLANLÆGNING I CRM-SYSTEMET

Serviceplanlægningsmodulet gør det muligt at planlægge de enkelte serviceopgaver. Planlægningen kan indeholde 3 kombinationer. Eksempelvis en servicemedarbejder, udstyr der skal bruges og faciliteter (bil, servicehal m.m.). Hertil hører en servicekalender med den tilgængelig tid inden for de 3 områder.

VIDENDATABASE I MICROSOFT CRM

Videndatabasen giver adgang til at opsamle al relevant viden om forskellige serviceopgaver, produkter m.m. Den opsamlede viden kan bruges aktivt til at sende til servicekunden eller servicekonsulenten. Herved sikres, at der ikke bruges unødig tid på sager, hvor der tidligere, er oparbejdet værdifuld viden.

RAPPORTERING I MICROSOFT CRM

Efter at et servicebesøg er afsluttet, kan der sendes en servicerapport og der vil samtidig blive dannet et faktureringsgrundlag. Øvrige standardrapporter og Dashboard giver medarbejderne og ledelsen adgang til at kunne se hvor mange udestående sager, der skal håndteres, sagsbehandlingstiden, tidsforbruget på de enkelte sager og meget mere.

Få et indblik i mulighederne med servicemodulet her:

 

MÅSKE FINDER DU OGSÅ DISSE SIDER RELEVANT

Microsoft Dynamics CRM for salg

Microsoft Dynamics CRM for marketing

Få en uforpligtende snak

Vil du høre mere om vores kundetilpassede CRM løsninger? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt