Menu

Dynamics 365 Marketing automation

Marketing Automation handler om at automatisere og personliggøre kommunikation. Kommunikation der er relevant og rettidig for modtageren. Målet er at opnå en højere konverteringsrate samt en større omsætning. Det betyder samtidig, at der er større krav til samspillet mellem marketing og salg. Det er vigtig at marketing og salg er enige om hvad et godt og kvalificeret lead er. Dynamics 365 Marketing automation vil gøre dette til en leg.

Indledningsvis er det nødvendig at finde frem til målgruppen og hvilke budskaber de skal modtage. Det gælder naturligvis også nuværende kunder. Dernæst gælder det om at finde frem til, hvilke kanaler der skal anvendes. Er det hjemmesiden, e-mail markedsføring eller andre kanaler der skal bruges?

Det handler om at få dit lead til at sætte et digitalt fodspor (eksempelvis cookie baseret). Her kan din virksomhed efterfølgende følge leaded’s interaktion på hjemmesiden. Ud fra antallet af besøg, eller hvilke sider der besøges, kan der beregnes en score. Når et Dynamics CRM lead opnår en bestemt score, kan din virksomhed kvalificere leaded. Derefter kan leaded overleveres til salg eller et nurturing program. Et nuturing program vedligeholder dit lead og sørger for den rette kommunikation. Det kunne eksempelvis også være via nyhedsbrev og email-marketing.

Amerikanske undersøgelser forudser, at marketingafdelingerne fremover vil vækste, mens salgsafdelingerne reduceres. Det giver god mening når man kigger på, hvor kunden befinder sig beslutningsmæssigt. De befinder sig ca. 70% henne i den traditionelle salgsproces. Dvs. når kunden henvender sig til salg, har de allerede lavet research og stort set besluttet sig for købet.

Du kan læse mere om fordelene ved Dynamics CRM marketing her. 

Dynamics 365 Sales salgsprocessen

Marketing automation stiller samtidig større krav til salgsafdelingen. Salgsprocessen skal være skarp og sælgeren skal være godt klædt på. Det første møde starter ikke længere med en dialog om, hvilket fortrinligt produkt du ønsker at sælge, det ved kunden allerede. Så det handler om at finde frem til, hvorfor det netop er jeres produkt kunden skal købe og hvilken værdi til tilfører kunden. Derfor er det også vigtig at have et program, som Dynamics 365 Marketing, der kan hjælpe og klæde dit salgspersonale godt på.

Du kan læse mere om Dynamics 365 salgsproces her. 

Er du interesseret i at høre nærmere om Dynamics  365 Marketing Automation? Udfyld gerne formularen i højre side og skriv “marketing automation” i kommentarfeltet.  Så kontakter vi dig for en ganske uforpligtende snak.

Få en uforpligtende snak

Vil du høre mere om vores kundetilpassede CRM løsninger? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt