Menu

Derfor skal du investere i et CRM System

Dynamics 365 CRM kan være meget mere end en udvidet adressebog. Læs med her, hvor vi giver dig, ikke bare én – men fire fordele og gode grunde til at investere i et CRM-system idag.

roi1-300x222

Læs også om ledelsens fordele.

1. Hvor meget koster det jeres virksomhed, når en sælger søger nye udfordringer?

Når en sælger forlader en virksomhed, kan der i mange situationer gå mellem 6-12 måneder inden en ny sælger ved alt om ex-sælgerens kunder, -hvornår de er besøgt, hvad der er aftalt, hvilke tilbud der er ude og meget mere. Det samme gælder viden om de kundeemner som blev bearbejdet. Så det kan være en ret bekostelig affære at udskifte en sælger. Ved hjælp af en CRM løsning, vil al den viden være tilgængelig for den nye sælger fra dag 1 og kundetilfredsheden vil blive opretholdt.

2. Hvor mange kunder forlader jeres virksomhed på grund af manglende omsorg?

Undersøgelser viser at op imod 80% af de kunder der forlader en leverandør, gør det på grund af manglende omhu. En af årsagerne kan være, at viden om kunderne ikke er nem tilgængelig for alle medarbejdere. Dvs. at det kan være svært at hjælpe hinanden med at give kunden den bedst mulige service. En anden årsag kan være, at der ikke er foretaget en kundesegmentering (eks. A, B, C klassificering + potentiale vurdering). Det kan betyde, at man bruger tiden på de forkerte kunder. Ved at foretage en kundesegmentering er der hjælp at hente for sælgeren, samt alle andre medarbejdere i organisationen, således at fokus er på de kunder med det største potentiale. Læs også om sælgerens fordele.

Skal vi hjælpe dig i gang med CRM? Kontakt os ved at udfylde kontaktformularen til højre eller ring på 3168 1300 så vi kan høre om dine udfordringer og snakke løsninger. Det er helt uforpligtende.

 

3. Hvilke konsekvenser har det, hvis i ikke har styr på pipelinen af indgående ordre og kunder?

Hvis salgsorganisationen ikke har styr på hvilke tilbud der bliver til ordre, kan det være svært, at foretage rettidige tiltag, for at nå i mål med årets resultat. Herudover kan samspillet mellem salgsorganisationen og den øvrige del af organisationen blive anspændt, da produktion og indkøb ikke har retvisende tal til rådighed, til at kunne foretage retvisende kalkulationer for den nødvendige produktionskapacitet eller de nødvendige indkøb af varer. Ved at anvende pipeline styring er der mulighed for, at skabe synergi imellem salg og produktion/indkøb.

Hvis en virksomhed stiller store krav til vækst, stilles der samtidig store krav til at generere nye kunder. Hvis der ikke foretages en struktureret emnebearbejdning, risikerer man, at udvalgte kundeemner ikke bearbejdes seriøst nok. Der kan være en tendens til, at der imellem sælgerne holdes på emnerne, selv om der ikke er tid til at bearbejde emnerne. Ved at synliggøre aktiviteterne under bearbejdningen af emnerne, får salgsledelsen bedre mulighed for at flytte rundt på tildelingen af emnerne og dermed sikre en stabil strøm af nye kunder.

 

4. Igangsætter jeres virksomhed for få kampagner, fordi der ikke findes en opdateret kontaktdatabase?

Vedligeholdelse af kontaktdatabaser til igangsætning af kampagner kan for mange virksomheder være et stort stykke arbejde og hindre igangsætningen af kampagner. Ved at anvende en CRM løsning, vedligeholdes kundedata og emnedata kun 1 sted, nemlig i CRM. Da CRM dataene bruges af alle medarbejdere er der stor sandsynlighed for, at data er opdateret med de ønskede oplysninger. Det muliggør, at der i løbet af få timer kan igangsættes marketingskampagner.

Dynamics 365 CRM Strategi workshop med ledergruppen

Disse 4 punkter er kun en del af den værdi en CRM løsning kan bidrage med. C2-Relations tilbyder strategi workshops med ledergruppen, som sikrer, at de væsentligste arbejdsopgaver der kan optimeres, bliver en del af CRM løsningen. Vi ønsker dermed at sikre en CRM implementering, som bidrager væsentlig til fremtidig optimering og vækst af jeres virksomhed.

Få et hurtigt indblik i, hvordan Dynamics 365 kan tilpasses din virksomheds behov:

Ønsker du at høre mere om vores strategi workshop? Kontakt os ved at udfylde kontaktformularen til højre mærke “strategi workshop” eller ring på 3168 1300 så vi kan fortælle dig mere om forløbet. Det er helt uforpligtende.

Få en uforpligtende snak

Vil du høre mere om vores kundetilpassede CRM løsninger? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt