Menu

Implementering  af Microsoft Dynamics CRM

Indledningsvist er det naturligvis vigtig,  at overveje hvilke forretningskritiske krav CRM løsningen skal understøtte. Det hjælper C2-Relations naturligvis gerne med. Vi afholder der typisk en afklaringsworkshop.

Når det er på plads, er det vigtig, at vi i fællesskab sikrer, at de forretningskritiske krav forankres i organisationen. 50 % af en CRM implementering ligger i evnen til at tage imod forandringer. 30 % er typisk tilpasning af processerne og de sidste 20 % er selve systemet og teknikken.

En anden god regel er, at starte småt og at høste de lavthængende frugter først. Implementering af CRM er en organisatorisk forandring og ikke et it-projekt.

Skal vi hjælpe dig i gang med CRM? Kontakt os ved at udfylde kontaktformularen til højre eller ring på 3168 1300 . Så vi kan høre om dine udfordringer og snakke løsninger. Det er helt uforpligtende.

Implementeringsproces og strategi

Dynamics CRM implementeringsproces hos C2-Relations

Når C2-Relations laver et oplæg på implementering af Dynamics CRM, tager vi udgangspunkt i din virksomhed. Dvs. din virksomheds behov, hvor mange ressourcer i disponerer over og generelt organisationens størrelse. Det er vigtig, at vi i fælleskab afsætter de fornødne ressourcer for at komme sikkert i mål.

Implementering af en kundetilpasset CRM løsning indeholder typisk:

Afklaringsworkshop
Sikrer at alle krav kommer frem og at kravene prioriteres og planlægges i faser. Allerede herefter starter jeres interne forankring.

Go / No go
Ud fra den estimerede pris, kan i tage stilling, om projektet skal igangsættes nu eller om i ønsker at afvente den endelige stillingstagen

Indgåelse af aftalegrundlag

Workshop 1
Her foretages der en detailspecifikation af den aftalte CRM løsning. Inden vi mødes næste gang, har C2-Relations lavet den 1. prototype af løsningen.

Arbejdsmøder
Herefter afholdes 1-3 arbejdsmøder, afhænger af projektets størrelse. Møderne bruges typisk til afklaring af integrationsopgaven og andre detailspecifikationer.

Workshop 2
Afhængig af projektets størrelse har vi nu den næsten færdige løsning klar. Der kan naturligvis være aftalt eller opstå et behov for endnu en workshop for at få de sidste ting på plads

Uddannelse
Med udgangspunkt i kundespecifik uddannelsesmateriale afholdes der nu uddannelse af projektgruppen.  Efterfølgende vil der afholdes slutbruger uddannelsen. Naturligvis under forudsætning af, at det ikke er aftalt at C2-Relations afholder slutbruger uddannelsen.

Kick-off
Så er i klar til at gå i gang. Her er det vigtig, at alle CRM brugere ved HVORFOR jeres virksomhed har besluttet sig for at implementere CRM. HVAD der forventes af den enkelte medarbejder. Medarbejderne uddannes og der afholdes løbende opfølgningskurser.

Projektgruppen arbejder videre. Det er vigtig at projektgruppen og ledelsen arbejder videre med CRM efter at CRM løsningen er sat i drift. Det er her og under opstarten rigtig mange projekter fejler, da man tror at teknikken løser alle udfordringer. Vi taler af erfaring.

Vi foretrækker at aflevere CRM-løsningen i flere faser, for på den måde at kunne opretholde motivationen i projektgruppen. En fase vil typisk blive afleveret inden for 1-3 måneder.

Har du nogle spørgsmål til Dynamics CRM?

Med Microsoft Dynamics CRM er alle dine værktøjer integreret i en samlet løsning. Sidder du alligevel tilbage med nogle spørgsmål omkring CRM-systemet, så kan du kontakt os ved at udfylde kontaktformularen til højre eller ring på 3168 1300.

Hvis du er yderligere interesseret i CRM til dine mobil eller tablet, så kan du klikke ind på vores hjemmeside lige her. Vidste du at f.eks. mobilt CRM faktisk ikke kun tilegnet salgspersonalet, men i den grad også marketing, management & service?

Få en uforpligtende snak

Vil du høre mere om vores kundetilpassede CRM løsninger? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt