Menu

Marketing automation med Dynamics 365

Rigtig mange virksomheder er allerede godt i gang, men også rigtig mange virksomheder går med overvejelserne om hvordan de med fordel kan understøtte deres digitale markedsføringsstrategi via marketing automation.

Du kan naturligvis foretage Marketing automation med Dynamics 365 og samtidig kan du sikre at jeres regler for GDPR også kaldet persondataforordningen overholdes.

C2-Relations har opbygget et eksempel på hvordan din digitale markedsføring kan forløbe.

Marketing Automation i parksis. C2-Relations har opbygget et flow, som du kan afprøve i praksis. Undervejs i forløbet vil du samtidig få mere relevant viden om de enkelte steps i forløbet.                                                                             Du kan tilmelde dig her.

Opsætning af marketing automation flow

Marketing automation flowet styres af’:

  • Trigger – kan f.eks være når der indtastes data på en webformular
  • Timer – bestemmer hvor lang tid efter triggeren er aktiveret at den ønskede action igangsættes
  • Actions – kan være at sende en e-mail, sende en SMS, igangsætte et workflow eller at oprettes en opfølgnings aktivitet.

 

  1. Først og fremmest gælder det jo om at skabe trafik til jeres hjemmeside og sikre at den besøgende efterlader et digitalt fodspor. Det kan være via en webform på jeres hjemmeside, hvor den besøgende anmoder om tilmelding til nyhedsbrev, download af håndbog eller andet.
  2. Når du har modtaget en anmodning gælder det ifølge GDPR, at sikre permissions, det vil sige modtagerens accept af at vedkommende vil modtage informationer fra din virksomhed i fremtiden. Og naturligvis helst, at din virksomhed kommer til at kende modtagerens “persona”, dvs. ud fra personprofilen at kunne bestemme hvilke relevante informationer personen skal modtage.
  3. Nu er de grundlæggende ting på plads og din virksomhed har nu mulighed for at arbejde med Marketing Automation Dynamics 365. Det vil være muligt at opsætte udsendelse af en række interessante e-mail således at du opbygger en fortrolighed og får branded jeres produkter over for modtageren. Naturligvis under hensyntagen til hvilke actions modtageren foretager undervejs. Det kan f.eks. være hvilke sider på jeres webside modtageren besøger og ud fra besøgene, hvilke score den besøgende har opnået. Afhængig af hvilken side modtageren besøger tildeles der en score. Det må antages at jo højere scoren er, jo større sandsynlighed er der for at Marketing Lead er klar til at købe.
  4. Forhåbentlig er jeres virksomhed nu nået så langt at i salgsprocessen, at i nu har et Marketing kvalificeret Lead. Enten har i selv indsamlet nok relevante informationer om jeres Lead eller er det ved at være tiden til en opringning for at kunne spørge ind til flere relevante informationer. Ja måske kan i endda bede modtageren selv om at opdatere data direkte ind i jeres Dynamics 365 CRM.
  5. Når alle relevante informationer er indsamlet, kan Leaded nu overdrages til salg således at de kan gå i gang med et kvalificeret salg. Der forudsættes naturligvis at der er foretaget en forventningsafstemning til hvad et kvalificeret Lead er. I alt for mange organisationer er der ikke en entydig forståelse af hvad et kvalificeret Lead er.Ovenstående er jo en masse tekst

Få en uforpligtende snak

Vil du høre mere om vores kundetilpassede CRM løsninger? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt