Menu

Salgsstyring i Dynamics 365 Sales

Den måde en virksomhed ønsker at styre salget på, afhænger naturligvis af hvilken type virksomhed det drejer sig om. Der kan være fokus på styring af salgsindsatser, håndtering af Key Accounts, håndtering af igangværende tilbud og styring af projektsalg. Eller naturligvis en kombination af disse elementer. Salgsstyring i Dynamics 365 Sales understøtter alle disse ønsker.

Vil du høre mere om salgsstyring med CRM? Kontakt os ved at udfylde kontaktformularen til højre og skriv “salgsstyring” i kommentarfeltet eller ring på 3168 1300 så vi kan høre om dine udfordringer og snakke løsninger. Det er helt uforpligtende.

 

Dynamics 365 Sales Projektsalg

Projektsalget i Dynamics 365 Sales kan håndteres af en eller flere konfigurerbare salgsprocesser. Når man arbejder efter en ensartet salgsproces i virksomheden spares der ressourcer og der vil være færre tilbageløb. Det bliver også nemmere at gennemskue ansvaret for hvem der har bolden. Hitraten kan typisk øges og forudsigelsen om, hvornår ordren kommer i hus bliver mere retvisende. Det betyder samtidig at hele organisationen har bedre mulighed for at planlægge indkøb og produktion.

Dynamics 365 Sales Tilbudsstyring

Bruger salgsorganisationen i din virksomhed al tiden på at udarbejde tilbud, kan det måske være en idé at stoppe lidt op. Hvad nytter det at man har travlt med at lave tilbud, hvis der ikke er tid til af følge op på tilbuddene? Og hvis der heller ikke er tid til at skabe sig et overblik over, hvilket tilbud der skal gøres lidt ekstra ud af. Så gevinsten ved CRM ligger typisk i, at det bliver langt nemmere at udarbejde et tilbud. Der kan prioriteres, hvilke tilbud der udarbejdes først og bruges de fleste ressourcer på. Ja, måske kan i endda automatisere nogle af arbejdsopgaverne. Det vil typisk give din virksomhed en højere hitrate.

Dynamics 365 Sales Key Account Management

I samarbejde med Maersk Tankers har C2-Relations udviklet et Key Account Plannlægnings modul. Modulet håndterer Key Account Planer inden for en selvvalgt periode. Det er muligt at lave målsætninger for salgsaktiviteter og løbende foretage en opfølgning på om aktiviteterne gennemføres som planlagt. Målsætningerne kan blandt andet være antal nye produkter der skal præsenteres, antal møder, udbygning i antallet af relationer til nøglepersoner, forventet stigning i salget m.m. Udover planlægningen pr. kunde, kan de overordnede strategiske salgsmål indgå som en del af planen. Det betyder igen, at der opnås fuld indsigt i, hvorfor der outperformes eller underperformes i.f.t. den overordnede målsætning.

Dynamics 365 Sales Styring af salgsindsatser

Styring af indsatser – redskab til bedre coaching af sælgere – R-I-K, Resultat = indsats x kompetence.

I Microsoft Dynamics 365 Sales har du mulighed for at definere dine Key Performance Indicators, samt andre indikatorer for virksomhedens tilstand. Dette gør det muligt for din virksomhed at opsætte, tracke og måle resultater i forhold til organisationens overordnede mål eller målmatrix.

Målet kan defineres pr. dag, uge, måned, kvartal og år pr. medarbejder, team eller afdelingen. Et standard Dashboard giver dig mulighed for løbende at følge op på målsætningen.

Få en uforpligtende snak

Vil du høre mere om vores kundetilpassede CRM løsninger? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt