Menu

Værdien af en CRM investering

Værdien af en CRM investering afhænger naturligvis rigtig meget af, hvilken type virksomhed vi taler med. Men også hvilken situation virksomheden befinder sig i. En CRM løsning kan sikre en bedre kundeoplevelse og en bedre bundlinje. Et bedre samspil mellem marketing, salg og kundeservice vil typisk forbedre den daglige og tilbagevendende interaktion med kunderne.

Funktioner der skaber værdi i en CRM løsning

  • Vidensdelingen sikrer at alle kender den aktuelle status på en kunde. Den mobile adgang sikrer at du får adgang til dine kundedata uanset hvor du er. BRUG TIDEN PÅ DE KUNDER DER HAR DEN STØRSTE VÆRDI FOR DIN VIRKSOMHED.
  • Marketing automation sikrer at marketingafdelingen leverer kvalificerede leads til salgsafdelingen. Kold canvas er død. Derfor er det vigtigt at der er samspil mellem marketing og salg. Marketing finder leads, holder dem varme og afleverer dem til salg, når emnet er klar til at købe. EFFEKTIVISER MARKETING OG SALG.
  • Pipeline Management hjælper dig med at holde styr på hvilke ordre der forventes at blive effektueret og hvornår. Det giver indløb, produktion eller leverance bedre mulighed for planlægning. En standard proces i CRM som tilbudsgivningen eller projektsalg, sikrer din virksomhed et ensartet og effektivt salg. SKAB SAMMENHÆNG MELLEM SALG OG LEVERANCE.
  • Ved at automatisere arbejdsgange sikres en højere kvalitet i kundeservicen. Du får også en mere effektiv hverdag. SPAR RESSOURCER VED AT EFFEKTIVESERE PROCESSER.
Skal vi hjælpe dig i gang med CRM? Kontakt os ved at udfylde kontaktformularen til højre eller ring på 3168 1300 .  Så kan vi høre om dine udfordringer og snakke løsninger. Det er helt uforpligtende.

 

Læs også om ledelsens fordele og om sælgerens fordele.

Hvad er CRM og har jeg behov for det?

Mange af os har hørt udtrykker ”CRM”, men er stadig i tvivl om hvad det egentlig er. For det første er det et ord alle burde kende. Customer relationship management (CRM). Det er software, som holder styr på alle dine kontakter og kundeinformationer. Du kan også spore alle relaterede aktiviteter. –Ikke nok med det, så kan CRM også bruges til at holde styr på dine partner- og leverandørrelationer.

CRM opbevarer kritisk data for salg, marketing, samt kundeservice. Det kan bruges til håndtering af marketingkampagner og skabe relevante, betydningsfulde rapporter.

Med Microsoft Dynamics 365 Sales og Dynamics 365 Customer Service, er det nemt at dele kunde information, se salgsaktiviteter og købshistorie. Du kan nemt identificere omsætningsmuligheder, levere god kundeservice, samt tracke din fremgang. Altsammen i forhold til de målsætninger din virksomhed har.

Har jeg behov for det?

Det er vigtigt at analysere værdien af en CRM investering. Men også hvilke behov du har, før du vælger dit CRM-system. Vi har listet nogle indikatorer, som kunne tyde på at et CRM-system er noget for din virksomhed.

  • Du bruger flere kommuniktionskanaler til kunder (telefon, e-mail, face-to-face, direct mail osv.)
  • Du vil gerne målrette og personliggøre kommunikation til kunder og potentielle kunder
  • Dine kundesegmenter er af variation
  • Du ønsker større gennemsigtighed i dit salgsforløb
  • Duplikation af arbejdsopgaver. – Eks. to sælgere ringer til samme potentielle kunde. Det er dobbeltarbejde og det irriterer kun kunden
  • Det er tidskrævende og vanskeligt at oprette/ lave salgsrapporter
  • Du vil gerne kunne tracke marketing- og salgstrends, samt identificerer muligheder
  • Din nuværende data om kunder er i øjeblikket spredt på tværs af systemer

Er det investeringen værd?

Der er flere materielle og imaterielle fordele ved CRM. Herunder øget indtægter, reduceret omkostninger og større effektivitet. Selvfølgelig vil ovenfornævnte variere i forhold til virksomhed og typen af CRM-software du vælger. Det er lettere at bevise værdien af investeringen af et CRM-system, sammenlignet med mange af de andre software systemer du kan finde på markedet.  Nogle af fordelene kan blive realiseret næste øjeblikkeligt.
Værdien af en CRM investering der kan nævnes er flg.:

  • Integration af eksisterende databaser og it-systemer
  • Konsoliderede oplysninger i et centraliseret system
  • Forbedret synlighed i virksomhedens processer
  • Overskuelige forretningsaktiviteter
  • Mulighed for effektivt at oprette brugerdefinerede rapporter
  • Bedre kundeservice og effektivitet pga. Øget reaktionsevne, samt ikke-duplikering af data
  • Forbedrede muligheder for udveksling af information
  • Bedre synkronisering af resultater
  • Mere målrettet og effektiv markedsføring

Spørgsmålet som du burde stille dig selv er: ”Hvad koster det i dag min virksomhed ikke at have en CRM-strategiløsning?”. Hvis du kunne tænke dig hjælp til beslutningen om hvorvidt en CRM-løsning er det rette for din virksomhed, så anmod om en gratis vurdering af C2-Relations.

Vidste du at Dynamics CRM er komplet skalerbart og kan tilpasses din virksomheds behov?

HAR DU NOGLE SPØRGSMÅL?

Sidder du tilbage med nogle spørgsmål om CRM-systemet, selve investeringen eller andet? Så er du velkommen til at udfylde kontaktformularen til højre. Så vil vi med glæde ringe dig op og besvare dine spørgsmål bedst muligt.

Få en uforpligtende snak

Vil du høre mere om vores kundetilpassede CRM løsninger? Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt